سفارش تبلیغ
صبا ویژن


وعده های دروغین - راه حق


درباره نویسنده
وعده های دروغین - راه حق
سائل
بسم الله الرحمن الرحیم با مدد خداوندو اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام این وبلاگ را ؛راه اندازی کردم تا شاید بتواند عقیده ای را تقویت نمابد. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة والنصر یاعلی
تماس با نویسنده


عناوین وبلاگ
کلام اول
مقدمه
فرق بین شیطان وابلیس
وجه تسمیه و نامگذاری ابلیس
معرفی شیطان در قرآن
سر طرد و رجم شیطان
درس و عبرت
حدود اقتدار وامکانات شیطان
شیطان در کالبد آدم
ترس ابلیس
آشنایی با شگردهای شیطان
یاد دادن لواط
یاد دادن مساحقه
ساختن خمر وشراب مسکر و خوردن آنها
قمار دست آورد شیطان
وعده فقر
تصرف در امور و تغییر در خلقت
وعده های دروغین
القاء عدوات و دشمنی
یکی از اقدامات مهم وخطرناک شیطان
تفرقه و اختلاف
احاطه بنی آدم ومحاصره او
کیفیت تسلط شیطان
عملکرو و شگردشیطان
چاره و وسواس
امانی(وعده و عید )
مصائد و شبّاک
رصد
مقنصه
انساء
حبائل
زینت دادن اعمال مردم در نزد ایشان
طریقه مقابله با شیطان
اشاره به چند خصلت که به ابلیس داده شده
قرآن ، احراز و ادعیه مجرّب (برای دوری شیطان)
حب الدنیا و شیطان
معرفی ابلیس به زبان خود
دعای مهم و آموزنده
محل سکونت ابلیس وشیاطین
آهن زینت شیاطین و جن
اینگونه شیطان بیچاره میشود
فریاد ابلیس
ابزار و سلاح شیطان
توضیح و تشریح
افراط در حب النساء و شیطان
خصایص شیطان و نشانهای فرزند زنا زاده
ماجرای انبیاء و ابلیس
حضرت نوح علیه السلام و ابلیس
حضرت ابراهیم علیه السلام و ابلیس
حضرت عیسی علیه السلام و ابلیس
زمین قم و ابلیس
خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم و ابلیس
ماجرای امیر المومنین علیه السلام و ابلیس
حب مولا علی علیه السلام و ابلیس
حکایت ابیض (از طرف ابلیس) و ذی الکفل
یاصاحب الزمان
حزن یا القاآت شیطانی ؟!
احادیثی از حزن مطلوب
حزن نامطلوب
منشا حزن وغم در احادیث اهل بیت علیهم السلام
علت حزن وغم مومنین
شیطان و اشخاص ظلمانی
حکایتی عجیب از شیطان
ابلیس و عاشورا


لینک دوستان
دوست ندارمت دگر چه ایهام لطیفی است
ایلیا
وبلاگ تولی وتبری
حسینه اهلبیت
دختران با حجاب
سایت پخش شیعه
سایت روز وصال
مرکزجهانی اطلاع رسانی آل بیت
سایت خبری سلام شیعه
انوار
جهان ارتباطات
::::::پاتوق بچه مثبت ها::::::
مسلمان ایرانی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

لوگوی وبلاگ
وعده های دروغین - راه حق


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :265640
بازدید امروز : 18
 RSS 

 (نساء) یعدهم و یمینّهم و مایعدهم الشیطان الا غروراً

(نساء) و لامتینهم و لآمرّنهم...

کمثل الشیطان اذ قال للانسان الکفر فلمّا کفر قال انی برئٌ منک انی اخاف الله رب العالمین. سوره اسراء آیه 6، و ما یعدهم الشیطان الا غرورا. یکی از شگردهای او این استکه انسانها را به آرزوهای طولانی و غیر واقعی و نشدنی وادار می کند و نتیجه این چنین آمال و آرزوهای در انسان، غفلت از حق تعالی و یاد او و علاقه شدید به دنیا و دلبستگی به مظاهر آن می شود. کما اینکه در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وارد شده که فرمودند: ان اخوف ما اخاف علیکم اثنان اتباع الهوی و طول الامل اما اتباع الهوی فیصد عن  الحق. . .  و اما طول الامل فینسی الاخرة.

بهترین مصداق در این بحث همان سراب معروف است که انسان تشنه بدنبال سراب می رود و نتیجه جز تشنه شدن و تشنه مردن نخواهد بود. و تزئین نمودن، لذات و شهوات، از مال و ثروت و زن و فرزند و. . . القاآت او به گوش دل بنی آدم که اگر چنین کنی و چنان خواهد شد و...  و عمر و جان را تلف کرده و نتیجه ای جز حسرت و اندوه و دست خالی رفتن نخواهد بود حدیث تلفین میت حدیث اینکه در وقت مردن، به محتضر وعده آب می دهد بشرط اینکه دین را بدهد ولی او اگر مطیع شیطان شود تشنه و کافر خواهد مرد. به این حدیث مشهور فکر کنید. ماجرای برصیصای عابد.  از این قرار استکه در زمان بنی اسرائیل، شخصی بنام برصیصا، در اثر ریاضت و عبادت، به مقامی رسید که شهرت در زهد و تقوی پیدا کرد و دعایش مستجاب می گشت.  

در آن وقت حاکمی بود که دخترش به بیماری صعب العلاج مبتلا گشت و اطباء زمان از درمان او نا امید گشتند و پدر او که حکومت آن سرزمین را داشت، بشدّت غمگین شد. اطرافیان که چنین حالی را مشاهده کردند، به حاکم گفتند:حال که چنین وضعی پیش آمده و اطباء هم عاجز شدند، عابدی مستجاب الدعوة بنام برصیصا وجود دارد که شاید بتواند بشما کمکی کند و دخترتان شفا بگیرد. حاکم با عدّه ای او را فرستاد بنزد این عابد. و با اعتمادی که به او داشتند، دختر را گذاشتند و برگشتند. برصیصا، دعا کرد و درخواست شفایش نمود، خداوند هم دعایش را مستجاب کرده و دختر حاکم، بهبودی کامل یافت. امّا ماجرا تمام نمی شود و شیطان بسراغ برصیصا آمد که این دختر زیبا و طنازی است و از او بی بهره نباش و موقعیت این لذت را از دست نده. بالأخره با وسوسه های شیطان، برصیصا، به دختر حاکم، طمع کرد و کام گرفت و عابد زاهد، مرتکب زانی شد. امّا شیطان، رهایش نکرد. این بار باو گفت که اگر برود و به پدرش ماجرا را بگوید، ترا می کشد، بیا و چاره بیندیش، او را بکش و بقتل برسان و سپس در معبد خود او را دفن کن و به اطرافیان حاکم بگو که او شفا یافت و رفت. با اعتمادی که بتو دارند می روند و موضوع تمام می شود. برصیصا، در اثر وساوس ابلیس، او را کشت و بخاک سپرد. روز بعد که مردان حاکم آمدند، گفت او بهبود یافت و رفت. آنها هم اعتماد کردند و رفتند. در بین راه، ابلیس، بصورت مردی عابر بایشان برخورد و ماجرا را پرسید و آنها قضیه را گفتند. او گفت که عابد دروغ گفته و دختر حاکم را گشته بعد از اینکه با او زنا نموده است و در معبد او را بخاک سپرده است، بروید و جسد او را در فلان مکان پیدا کنید. آمدند و جستجو کردند و یافتند و آن عابد مستجاب الدعوه که مغلوب شیطان شده بود، عزّتش به ذلّت تبدیل شده بود و او را با خواری به دربار حاکم بردند و ماجرا را نقل کردند حاکم که علاقه شدیدی به دخترش داشت، با شنیدن این موضوع، دستور داد که فوراً برصیصا را به دار بکشند. هنوز نقشه شیطان تمام نشده است. پس بشنوید که عاقبت چه شد؟ وقتی برصیصا با طناب دار مأنوس شد، ابلیس بر او ظاهر شد و از خوشحالی می خندید برصیصا او را دشنام داد. ابلیس گفت اگر بخواهی می توانم ترا نجات دهم. عابد گفت چگونه؟ گفت به من سجده کن، گفت طناب بر گردنم افتاده چگونه؟ ابلیس گفت که چشمانت را به نیت و قصد سجود بر من بر هم بگذار. برصیصا با خود گفت که سجده می کنم و بعد توبه می کنم. چشمانش را به قصد سجود بر شیطان بر هم گذاشت و طناب دار کشیده شد و بهمان حال از دینا رفت. عابد مستجاب الدعوه دیگر برصیصای زانی قاتل کافر شده است. امام صادقu این داستان را در ذیل این آیه بیان فرمود:کمثل الشیطان اذ قال للانسان اکفر فلمّا کفر قال انی بریٌ منک انی اخاف الله رب العالمین فکان عاقبتهما. . .  ای عزیز خوب دقت و تأمل بنما!! و بدان که شیطان هیچوقت خوبی و رشد و کمال ما را خواستار نیست.



نویسنده : سائل » ساعت 12:58 عصر روز چهارشنبه 87 خرداد 22