سفارش تبلیغ
صبا ویژن


عملکرو و شگردشیطان - راه حق


درباره نویسنده
عملکرو و شگردشیطان - راه حق
سائل
بسم الله الرحمن الرحیم با مدد خداوندو اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام این وبلاگ را ؛راه اندازی کردم تا شاید بتواند عقیده ای را تقویت نمابد. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة والنصر یاعلی
تماس با نویسنده


عناوین وبلاگ
کلام اول
مقدمه
فرق بین شیطان وابلیس
وجه تسمیه و نامگذاری ابلیس
معرفی شیطان در قرآن
سر طرد و رجم شیطان
درس و عبرت
حدود اقتدار وامکانات شیطان
شیطان در کالبد آدم
ترس ابلیس
آشنایی با شگردهای شیطان
یاد دادن لواط
یاد دادن مساحقه
ساختن خمر وشراب مسکر و خوردن آنها
قمار دست آورد شیطان
وعده فقر
تصرف در امور و تغییر در خلقت
وعده های دروغین
القاء عدوات و دشمنی
یکی از اقدامات مهم وخطرناک شیطان
تفرقه و اختلاف
احاطه بنی آدم ومحاصره او
کیفیت تسلط شیطان
عملکرو و شگردشیطان
چاره و وسواس
امانی(وعده و عید )
مصائد و شبّاک
رصد
مقنصه
انساء
حبائل
زینت دادن اعمال مردم در نزد ایشان
طریقه مقابله با شیطان
اشاره به چند خصلت که به ابلیس داده شده
قرآن ، احراز و ادعیه مجرّب (برای دوری شیطان)
حب الدنیا و شیطان
معرفی ابلیس به زبان خود
دعای مهم و آموزنده
محل سکونت ابلیس وشیاطین
آهن زینت شیاطین و جن
اینگونه شیطان بیچاره میشود
فریاد ابلیس
ابزار و سلاح شیطان
توضیح و تشریح
افراط در حب النساء و شیطان
خصایص شیطان و نشانهای فرزند زنا زاده
ماجرای انبیاء و ابلیس
حضرت نوح علیه السلام و ابلیس
حضرت ابراهیم علیه السلام و ابلیس
حضرت عیسی علیه السلام و ابلیس
زمین قم و ابلیس
خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم و ابلیس
ماجرای امیر المومنین علیه السلام و ابلیس
حب مولا علی علیه السلام و ابلیس
حکایت ابیض (از طرف ابلیس) و ذی الکفل
یاصاحب الزمان
حزن یا القاآت شیطانی ؟!
احادیثی از حزن مطلوب
حزن نامطلوب
منشا حزن وغم در احادیث اهل بیت علیهم السلام
علت حزن وغم مومنین
شیطان و اشخاص ظلمانی
حکایتی عجیب از شیطان
ابلیس و عاشورا


لینک دوستان
دوست ندارمت دگر چه ایهام لطیفی است
ایلیا
وبلاگ تولی وتبری
حسینه اهلبیت
دختران با حجاب
سایت پخش شیعه
سایت روز وصال
مرکزجهانی اطلاع رسانی آل بیت
سایت خبری سلام شیعه
انوار
جهان ارتباطات
::::::پاتوق بچه مثبت ها::::::
مسلمان ایرانی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

لوگوی وبلاگ
عملکرو و شگردشیطان - راه حق


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :266153
بازدید امروز : 0
 RSS 

وسوسه: در لغت به معنی خطور قلبی به شرّ و بدی است. (لغت وَسْوَسَ:حَدَّثَ بشرٍّ او بما لانفع فیه)

قرآن: الذی یوسوس فی صدور الناس

قرآن: فوسوس لهما الشیطان لیبدی لهما

در حدیثی علیu از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده که وسوسه تا زمانیکه حجاب قلب را ندراند و زبان بآن گویا نشود گناهی برای بنده نیست. (سفینة البحار)

قال الصادقu  لا یتمکن الشیطان بالوسوسه من العبد الا و قد اعرض عن ذکر الله و استهان بامره و اسکن الی نهیه و نسی اطلاعه علی سرّه و الوسوسه ما یکون من خارج القلب باشارة معرفة القلب و مجاورة الطبع و امّا اذا تمکّن فی القلب فذلک غیّ و ضلالة و کفر. و الله عزوجل دعا عباده بلطف دعوته و عرّفهم عدواة ابلیس فقال عزّ من قائل«ان الشیطان لکم عدو مبین»فکن معه کالغریب مع کلب الراعی یفزع الی صاحبه فی صرفه عنه و کذلک اذا اتاک الشیطان موسوساً لیضلک عن سبیل الحق و ینسیک ذکر الله:فاستعذ منه بربک و ربّه فانّه یوّید الحق علی الباطل و ینصر المظلوم بقوله عزوجل:انه لیس له سلطان علی الذین آمنوا و علی ربهم یتوکلون.  و لن تقدر علی هذا و معرفه اتیانه و مذاهب وسوسته الّا بدوام المراقبه والاستقامة علی بساط الخدمة و هیبة المطلع و کثرة الذکر و اما المهمل لاوقاته فهو صید الشیطان لامحالة.

ترجمه: شیطان قدرت وسوسه عبد را ندارد مگر اینکه بنده از یاد خدا روی گرداند و امر خداوند را خوار شمارد و نهی خداوند را جایگزین سازد و آگاهی اش بر سرّش را فراموش کند و وسوسه آنچیزی است که در خارج از قلب می باشد به اشاره و آشنایی قلب و نزدیک شدن به طبیعت انسان ولی وقتی در قلب واقع شد آن گمراهی و ضلالت و کفر است و حق تعالی بندگانش رابه لطف دعوت نمود و دشمنی ایشان را به ابلیس معرفی کرد پس فرمود:بدرستیکه شیطان برای شما دشمن آشکار است پس آن را دشمن بدانید. و در مقابل شیطان مانند کسی باشید که از سگ چوپان به صاحب سگ پناهنده می شود تا سگ از او منصرف گردد. و تو را از ذکر خدا فراموشی می دهد از شیطان به پروردگار خودت و پروردگار او پناه ببر زیرا خداوند تایید حق در مقابل باطل می نماید و ستم دیده را یاری می کند زیرا فرمود:برای شیطان بر آن کسانی که ایمان به خداوند آوردند و بر پروردگارشان توکل نمودند تسلطی نیست و هرگز بر این مطلب توان نمی یابی و نیز بر شناخت راههای شیطان و روشهای وسوسه آن مگر به استمرار مراقبت و پایداری بر سفره خدمت حقّ و صاحب عظمت و هیبتی که آگاه برتو است و نیز زیادی یاد خدا ولی کسی که عمر خودش را تلف کند و غافل باشد به ناچار شکار شیطان است. که در روایت آمده:المهمل لاوقاته فهو صید الشیطان یعنی کسی که اوقات و فرصتهای خویش را بیهوده تلف می کند، بدام شیطان خواهد افتاد.

حضرت حق نیز برای نجات از وسوسه های شیطان و مقاومت بر برابر روشهای مخفی او فرموده:و قل رب اعوذبک من همزات الشیاطین و اعوذبک ربّ ان یحضرون. در دستوراتی که آمده برای حضور قلب در نماز,این ذکر را بگوید:رَبِّ اعوذبکَ مِن همزات الشیاطین و اعوذبک رب ان یحضرون رب اسئلک حولاً من حولک و قوّة من قوّتک و تأئیدً من تأئیدک حتی لا اری غیرک و لا اشاهد سواک.

ترجمه: ای خدای من بتو پناه می برم از القائات شیطان و وسواس شیطانها و پناه می برم بتو از اینکه مرا با حضورشان محاصره کنند و ای خدای من، از تو درخواست می کنم نیرویی از نیروهای تو و توانمندی از توانائیهای تو و کمکی از تآئیدات تو، تا آنجا که نبینم غیر تو را و مشاهده ننمایم مگر تو را.

در روایتی از امام صادقu  فرمودند:لازم است بر شیعیان که قبل از غروب و قبل از طلوع آفتاب ده مرتبه این ذکر را بگویند زیرا در این وقت ابلیس تام لشکریانش را جمع می کند و ایشان را برای برنامه های جدید. برای اغواء و گمراهی مردم، فرمان می دهد. لذا اگر فراموش کردند، قضاء آنرا بجا آورند. و این ذکر است:اعوذ بالله السمیع العلیم من همزات الشیاطین و اعوذ بالله ان یحضرون ان الله هو السمیع العلیم. ترجمه:پناه می برم به خدای شنوا و دانا از سربگوشیهای شیاطین و پناه می برم بخدا که در برم آیند زیرا خدا همان شنوا و دانا است.



نویسنده : سائل » ساعت 9:27 صبح روز چهارشنبه 87 خرداد 29